A YouTube története

A YouTube történeteA YouTube a világ legismertebb videómegosztó portálja. Havonta, több mint egymilliárd egyedi látogató tekinti meg a feltöltött tartalmakat. A YouTube mára a 3. leglátogatottabb weboldalává vált. De, mindezt hogyan?

A csatorna domain regisztrációjára 2005. februárjában került sor, ez volt az első lépés a villámgyors siker felé vezető úton. Az első videó feltöltésére 2005. április 23-án került sor. Kilenc évvel később, napjainkban pedig a YouTube, ahogy korábban is leírtam a világ 3. leglátogatottabb website-jává vált.

A YouTube hihetetlen sikere az interaktivitásban és a tartalmi sokszínűségben rejlik. Mindenki számára tartogat érdekes és értékes videókat a csatorna. Zene, sport, hobbi, filmek, játékleírások minden korosztály és nem megtalálja a számára érdekes tartalmat.

A csatorna sikerét látva a Google 2006. októberében megvásárolta a YouTube-ot, a hírek szerint 1,65 milliárd dollárért. Mindez bő másfél évvel a videómegosztó indulást követően történt.

YouTube elérési adatok

A legfrissebb adatok szerint havonta, több mint 1 milliárd egyedi látogató keres a feltöltött videós tartalmak között. Havonta 6 milliárd órányi videó megtekintést produkálnak a felhasználók, ami a világ lakosságára leosztva havi egy órát jelent, valós látogatókra lefordítva havi 6 óra.

Percenként átlagosan 100 órával bővül a YouTube felületén elérhető videós tartalom, ezzel párhuzamosan folyamatosan növekszik a felhasználók száma, illetve az általuk a videómegosztó portálon eltöltött idő.

YouTube lokalizálás 

A lokalizálással elérhetővé vált saját nyelven a YouTube felülete. Mára 61 országban működik a lokalizált felülete, mely elérhetővé tette különböző szponzorált hirdetések megjelenítését. A hirdetők örömére és néhány felhasználó bánatára.

YouTube érdekességek

A legnépszerűbb videó Psy Gangnam Style videója, melynek nézettsége meghaladta mára a 2 milliárdos megtekintést. Csak a YouTube forgalma után több, mint 8 millió dollárt kasszírozott Psy. Nem rossz kereset…

Sok híresség rendelkezik saját YouTube csatornával, többek között őfelsége II. Erzsébet angol királyné is. Az uralkodó 2007. októberében indította saját csatornáját.

Sokáig vezette a legnépszerűbb videók listáját a „Charlie bit my finger” című videó, ahol két cuki kisgyermek kalandos hétköznapjaiból kapott el egy részletét édesapjuk, majd feltöltötte a YouTube-ra. Szerintem ő sem gondolta, hogy mára a 772 milliós megtekintést is meghaladja a videó, nem kevés pénzt termelve ezzel.

Milyen lehetőségek rejlenek a YouTube-ban hirdetőként? Következő bejegyzésemben erről írok! Ha kíváncsi vagy olvasd el azt is!

 

Laczkó Balázs

(Forrás: Youtube.com)