Érdemes-e a YouTube-on hirdetni?

Érdemes-e a YouTube-on hirdetni?Sokakban felmerül ez a kérdés, és ezzel kapcsolatosan egészen biztosan mindenkinek bevillan egy-egy jól ismert, jól vagy kevésbé jól elkészített reklámvideó. Nekem is vannak emlékeim ezekkel kapcsolatosan. Egy férfiaknak szóló reklám jut eszembe, melyben szőreltávolítással foglalkozó eszközöket, illetve magát a brandet is promótálták. Folyamatos megjelenése folytán roppant idegesítő volt, azonban még a mai napon is emlékszem a videó egyes részleteire. Magát a brandet egyébként is ismertem annak ellenére, hogy a napi borotválkozást lecseréltem a hetire…

Ezzel a kis bevezetővel arra céloztam, hogy a megfelelő beállítások mellett a YouTube hirdetés remek marketing eszköz lehet. Természetesen bizonyos feltételeknek meg kell felelnie a hirdetéseknek, hogy elérjük a kívánt eredményeket.

Érdemes számba venni, hogy milyen formátumokban jeleníthető meg hirdetés a YouTube felületén. Gondoljuk át, hogy melyik hirdetési formátummal tudjuk megszólítani célközönségünket!

Hirdetési formátumok a YouTube felületén

Három különböző formátumú hirdetésből választhatunk a YouTube felületén szeretnénk ismertebbé tenni szolgáltatásainkat, termékeinket.

  • Videó
  • Képes (Banneres)
  • Szöveges

Videóhirdetések a Youtube-on 

Elsőként a leginkább YouTube-ra szabott hirdetési forma előnyeiről szólnék néhány szót. A videó hirdetések kétség kívül figyelem felhívóak, e téren hatékonyabbak, mint a képes vagy szöveges társaik. Egy reklámvideó jóval nagyobb mennyiségű információt  képes közölni, mint a hagyományos hirdetési formák. Azonban ebben rejlik legfőbb veszélye is. Ha nem kelti fel a néző figyelmét, vagy túlságosan elnyújtott és unalmas úgy nem éri el a kívánt eredményt.

Mi kell a hatékony YouTube videóhirdetéshez? 

  • Egy szuper reklámvideó. Felkelti a megtekintő érdeklődését és olyan érdekes értékes információkat közöl, mely cselekvésre ösztönzi
  • Megfelelő célközönség meghatározása
  • Jó célzás

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy milyen videóformátumok érhetőek el a YouTube felületén, látogass el az oldalunkra! Ez itt is megteheted! (A mondat hivatkozás legyen a hirdetési formátumok aloldalra)

Milyen előnyei vannak a YouTube videó hirdetésnek? 

  • Olcsó (akár 4-9 Ft/videó megtekintés)
  • Hatékony (figyelemfelkeltő, gyorsan nagyobb mennyiségű információt ad át)
  • Remekül célozható
  • Kiválóan mérhető, nyomon követhető
  • A YouTube hirdetések az AdWords listákkal is összekapcsolhatók

Banneres hirdetések a YouTube-on

Lehetőség nyílik banneres hirdetések megjelenítésére is a portálon. Ezeket két csoportra bonthatjuk. A jobb oldalon megjelenő 300*250 pixeles bannerek elnevezése MPU banner. (Mid-Page Unit) A videóban megjelenő úgynevezett In-video bannerek 470*80 pixel nagyságúak lehetnek, mellette opcionálisan megjeleníthetőek a 300*250 nagyságú képek is.

A hirdetési forma hatékonysága nagyban függ a célzási beállításoktól. Beállítása az AdWords felületen keresztül történik.

Szöveges hirdetések a YouTube-on 

Ezen hirdetési forma folyamatosan elveszti szerepét, gyakorlatilag alig találkozunk ilyen hirdetésekkel, főleg ha az elmúlt 1-2 évet vesszük alapul. A szöveges hirdetések az AdWords-ben meghatározott formai követelmények betartásával futtathatóak.

További lehetőségek is rendelkezésre állnak, melyek tovább növelhetik a YouTube hirdetések hatékonyságát. Ezekről a trükkökről következő blog bejegyzésemben írok.

 

Laczkó Balázs