Remarketing a YouTube-on

A remarketingről az online értékesítésben kicsit is járatosak már hallottak. Az AdWords felületén sokan és eredményesen használják ezt a remek funkciót.

Mi is az a remarketing? Az eszközzel lehetőséget kapunk arra, hogy a weblapunk általunk megjelölt oldalát meglátogatók számára akár teljesen egyedi hirdetéseket jelenítsünk meg a kívánt időben és felületen. (Természetesen amennyiben Google AdWords-ről beszélünk, akkor a Google partnerhálózat oldalain lehetséges megjeleníteni ezen hirdetéseket.) A remarketing tehát biztosítja a szegmentált „kommunikációt”, személyre szabott hirdetések megjelenítését, mely nagymértékben javíthatja online reklámjaink eredményességét.

Mielőtt belefognék a bejegyzés címét adó téma kifejtésébe néhány adat a videó hirdetésekkel kapcsolatosan:

  • Az internetezők 26 %-a egy videó megtekintést követően újabb információk után kutat.
  • A webes vásárlók 64%-a szívesebben vásárol egy hasznos és informatív videó megtekintését követően.
  • Az internetezők 22%-a ellátogat arra a weboldalra, melyet egy videó hirdetésben látott.
  • Az webes felhasználók 80%-a emlékezett a megtekintett online videó reklámokra.
  • A netezők 50%-a megnéz hetente legalább 1 üzleti szolgáltatáshoz kapcsolódó videót.
  • A videó hirdetést megtekintők 26%-a további információkat gyűjt a reklám hatására.
  • A felhasználók 90%-a nyilatkozott úgy, hogy a termékhez kapcsolódó videó megtekintése segített a döntés meghozatala során.

Forrás: digitalsherpa.com

A fenti néhány adat csak ízelítő nyújt azokból az előnyökből, melyet egy jól elkészített reklám videó megfelelő célzással elérhet. Amennyiben van egy szuper reklámvideónk hogyan kovácsolhatunk belőle előnyt, hogyan tehetünk szert új ügyfelekre?

A siker egyik kulcsa a YouTube remarketing. A remarketing alkalmazását két oldalról közelíthetjük meg: egyrészt az AdWords felületen létrehozott listák felhasználásával, másrészt a YouTube felületén elkészített videó remarketing listákkal.

YouTube remarketing az AdWords közönségeken keresztül 

Az AdWords felületén keresztül meghatározott közönségek számára is megjeleníthetünk különböző videóhirdetéseket. Az alábbi ábra segít abban, hogy ezt pontosan hol és hogyan tehetjük meg.

A remarketing lista használatával, akárcsak a hagyományos remarketing esetében lehetőségünk van szegmentált kommunikációra, azaz a különböző listán szereplő személyek számára különböző videókat megjeleníteni, így lehetőséget kapunk a személyre szabott kommunikációra.

Ajánlom kihasználni ezt a lehetőséget! Egyfelől óriási potenciál rejtőzik a videó hirdetésekben, másfelelő a személyre szabott hirdetések rendkívül hatékonyak.

YouTube remarketing a YouTube nézői körében 

Az AdWords rendszerén lehetőségünk nyílik videó remarketing listákat építeni. Kiket érhetünk el így?

  • Akik megtekintették a YouTube videóink valamelyikét
  • Akik feliratkoztak a YouTube csatornánkra (rosszabb esetben le)
  • Akik megtekintették TrueView hirdetéseink egyikét
  • Akim megtekintették csatornánkat

Gyakorlatilag lehetőségünk nyílik azokkal hirdetések útján kommunikálni, akik találkoztak bármilyen videónkkal a YouTube felületén. Ezen remarketing használatával akár videóhirdetés sorozatok bemutatására is lehetőségünk nyílik, azaz a listák használatával újabb és újabb videóval találkozhat a megcélzott személy.

Használjuk tehát bátran, okosan és kreatívan ezt a funkciót is, mivel nagymértékben javíthatja eladásaink számát, kampányaink hatékonyságát!

Laczkó Balázs