YouTube hirdetésformátumok

Trueview alapú hirdetések -  azaz megtekintés alapú hirdetések
 

Mi az a Trueview hirdetés?

Olyan, a YouTube-ra feltöltött videóhirdetés, amelyért akkor kell fizetni, amikor megnézik. Pontosabban akkor, ha a látogató legalább 30 másodpercet megtekintett a videóból. A felhasználó 5 másodperc elteltével dönthet úgy, hogy nem nézi végig az általunk kínált reklámot. Ezért nagyon fontos, hogy az elkészített videó jó minőségű, kidolgozott, lehetőség szerint minél jobb film legyen. Minél érdekesebb, minél nagyobb hangsúlyt kap az első 5 másodperc, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a megcélzott személyek megnézik a videót, így üzenetünk eljut a célcsoport tagjaihoz.

Mi az előnye?

A Trueview hirdetés a Youtube kampány egyik nagy előnye: csak akkor kell fizetni a hirdetésért, ha azt valóban megnézték! A YouTube népszerűsége révén folyamatos a magas látogatószám, amely a lehető legtöbb valódi megtekintést eredményezi.

Másik nagy előnye ennek a hirdetési formának, hogy magánszemélyektől a mikro-, ki- és közepes vállalatokon át a multikig mindenki számára elérhető. A televíziós reklámokkal szemben így bárki eljuttathatja üzenetét a kiválasztott célcsoporthoz.

A TrueView hirdetések fajtái
 

Instream hirdetések

A legszembetűnőbb hirdetési formátum. Egy ún. pre-roll hirdetés, amely a megnézni kívánt YouTube videó előtt jelenik meg, közvetlenül a videó teljes lejátszási felületén. A nézők ingerküszöbe egyre erősödik, ezért hirdetésünket úgy kell megszerkesztenünk, hogy annak első 5 másodperce (amíg a YouTube továbbenged a kívánt tartalomra) legyen a legerősebb, de feltétlenül jelenjen meg benne maga a brand. Ennyi idő van arra, hogy a felhasználót meggyőzzük: érdemes még 10-15 másodpercet várnia.

A formátum előnye, hogy lehetőségünk van cél URL mező megadására. Amennyiben a felhasználó rákattint a videóra, egy új ablakban az általunk meghatározott honlapra jut.

További kiegészítő eleme a formátumnak, egy 300×60 pixel méretű banner, amely a kapcsolódó videók felett jobb oldalon jelenik meg, és amelyre kattintva szintén a megadott cél URL-re jut a látogató.
 

Insearch hirdetések

Ezen YouTube hirdetési formában a keresési találatok mellett jelenik meg a reklám. Fizetésre akkor kerül sor, ha a látogató rákattint a hirdetésre és a megtekintés elindul.

A megjelenő hirdetésnek van egy legfeljebb 25 karakteres címsora, kétszer 35 karakteres leírása, továbbá megjelenik a videóhoz tartozó YouTube csatorna neve is, amelyre kattintva az adott YouTube csatorna kezdőoldalára jutunk. Ezért kap nagy hangsúlyt a saját csatorna igényes kidolgozása.

Ebben a formátumban megjelenik a videó indexképe és a megtekintés számlálója is.
 

Inslate hirdetések

Abban az esetben, ha a felhasználó 10 percnél hosszabb videót kíván megtekinteni, úgy a YouTube választás elé állítja: vagy a videó megtekintését megelőzően néz meg egy YouTube hirdetést, vagy a videót a televízióból megszokott reklámszünetek szakítják meg. Fizetésre akkor kerül sor, ha az általunk kínált YouTube hirdetésre kattint a felhasználó.

Agresszívebb megjelenési formának számít, ezért körültekintően kell bánni vele. A magyar közönség előtt kevésbé ismert forma.
 

Indisplay hirdetések

Az általunk reklámozni kívánt YouTube hirdetés egy adott videó mellett, ahhoz kapcsolódó videóként jelenik meg, valamint a Display hálózaton is megjelenhet ugyanezen elv szerint. Ebben az esetben is csak akkor történik fizetés, ha a felhasználó rákattint a hirdetésre.

A hirdetés a videó lejátszó oldalakon a  kapcsolódó videók listája felett vagy a videón belül, annak alsó harmadában a hirdetések között jelenik meg.

Megjelenik az indexkép, valamint az Insearch-formátumhoz hasonlóan egy általunk megadott címsor, valamint a csatorna neve, illetve a megtekintések száma.

YouTube hirdetés ajánlatkérés